Komt u maar niet toe aan uw administratieve en boekhoudkundige taken en zou u dit graag willen uitbesteden? Woont u in Maassluis of de directe omgeving?
Een kundig administratiekantoor in Maassluis, waarbij de consument op de eerste plaats staat en waar u terecht kunt voor ieder financieel of administratief probleem, dan moet u bij Administratiekantoor De Grienden zijn. Administratiekantoor De Grienden in Maassluis is een kantoor met zeer bekwame professionals waar u voor elke denkbar opdracht in boekhoudkundige vorm terecht kunt. Met ons team zullen wij uw (salaris-) administratie en/ of boekhouding met grote zorgvuldigheid bekijken en in behandeling nemen.
Onze mogelijkheden zijn onder andere
:
Op financieel gebied:
Naast al de mogelijkheden die wij hierboven hebben genoemd, kunt u bij ons, ook als particulier, aankloppen om informatie te verkrijgen op het gebied van bijvoorbeeld fiscale dienstverlening. Wij zijn er ook om u te voorzien tips en adviezen wanneer u daar behoefte aan heeft en zich even geen raad weet. Service verlenen, voor een zeer betaalbaar tarief, is waar wij in uitblinken. Met het oog op effectief en doelgericht werken, zullen wij geen moment onbenut laten om uw opdracht aan te pakken. Wat zeker nog genoemd moet worden, is dat u op elk moment van de dag de resultaten online kunt bekijken, dit bij het online administratie pakket van Reeleezee.
Woensdag 18 januari 2023 - De middelingsregeling biedt mensen met een sterk wisselend inkomen in box 1 de mogelijkheid om hun inkomen over drie jaar te middelen.
Deze regeling is per 1 januari 2023 afgeschaft. Het laatste tijdvak waarover nog gemiddeld kan worden is 2022-2023-2024.
Woensdag 18 januari 2023 -
De middelingsregeling biedt mensen met een sterk wisselend inkomen in box 1 de mogelijkheid om hun inkomen over drie jaar te middelen.
Lees meer...
Woensdag 18 januari 2023 - Met de oudedagsreserve kan een ondernemer voor de inkomstenbelasting onder voorwaarden jaarlijks een deel van de winst reserveren voor een oudedagsvoorziening. Over dit deel hoeft de ondernemer dan nog geen inkomstenbelasting te betalen.
Met ingang van 2023 is het niet meer toegestaan bedragen toe te voegen aan de oudedagsreserve. Het blijft in de toekomst mogelijk om een al opgebouwde oudedagsreserve volgens de bestaande regels af te wikkelen. Dit betekent dat het mogelijk blijft voor het bedrag van de opgebouwde oudedagsreserve één of meer kwalificerende lijfrenten te bedingen. Tegenover de belaste afname van de oudedagsreserve staat dan een aftrekbare lijfrentebetaling, zodat per saldo niets wordt belast. Uiteindelijk worden de lijfrente-uitkeringen belast.
Woensdag 18 januari 2023 -
Met de oudedagsreserve kan een ondernemer voor de inkomstenbelasting onder voorwaarden jaarlijks een deel van de winst reserveren voor een oudedagsvoorziening. Over dit deel hoeft de ondernemer dan nog geen...
Lees meer...
Woensdag 18 januari 2023 - Via de werkkostenregeling (WKR) kan de werkgever een onbelaste vergoeding geven aan werknemers. Dat kan via de zogenoemde vrije ruimte. Voor zover de vrije ruimte wordt overschreden, is de werkgever een eindheffing van 80% verschuldigd.
In 2022 bedroeg de vrije ruimte 1,7% over de eerste 400.000 van de fiscale loonsom (eerste schijf) en 1,18% over de resterende loonsom (tweede schijf). Alleen voor het kalenderjaar 2023 is het percentage van de eerste schijf verhoogd naar 3%. Vanaf 2024 bedraagt het percentage van de eerste schijf 1,92%. Het percentage in de tweede schijf blijft ongewijzigd.
Woensdag 18 januari 2023 -
Via de werkkostenregeling (WKR) kan de werkgever een onbelaste vergoeding geven aan werknemers. Dat kan via de zogenoemde vrije ruimte. Voor zover de vrije ruimte wordt overschreden, is de werkgever...
Lees meer...
Woensdag 18 januari 2023 - Vanaf 1 januari 2023 is de aftrek van periodieke giften aan algemeen nut beogende instellingen (ANBI) begrensd tot 250.000 per kalenderjaar.
Deze grens geldt voor de schenker en een eventuele fiscale partner gezamenlijk. Dit geldt niet voor periodieke giften van voor 4 oktober 2022, 16:00 uur. Deze periodieke giften zijn tot uiterlijk 2027 nog volledig aftrekbaar.
Woensdag 18 januari 2023 -
Vanaf 1 januari 2023 is de aftrek van periodieke giften aan algemeen nut beogende instellingen (ANBI) begrensd tot 250.000 per kalenderjaar.
Lees meer...
Woensdag 18 januari 2023 - Per 1 januari 2023 is de maximale onbelaste reiskostenvergoeding verhoogd van 0,19 naar 0,21 per kilometer. De verhoging biedt werkgevers de mogelijkheid om een hoger bedrag voor reiskosten van werknemers belastingvrij te vergoeden. Werknemers worden hiermee gecompenseerd voor de hogere kosten van vervoer.
De maatregel geldt ook voor ondernemers en resultaatgenieters voor de inkomstenbelasting. Zij mogen per 2023 ook het verhoogde bedrag van 0,21 per kilometer voor zakelijke reizen aftrekken van hun winst. De verhoging geldt daarnaast voor: Reiskosten voor ziekenbezoek Kilometervergoeding voor weekend- en vakantieuitgaven voor gehandicapten Giftenaftrek als een vrijwilliger afziet van reiskostenvergoeding
Woensdag 18 januari 2023 -
Per 1 januari 2023 is de maximale onbelaste reiskostenvergoeding verhoogd van 0,19 naar 0,21 per kilometer. De verhoging biedt werkgevers de mogelijkheid om een hoger bedrag voor reiskosten...
Lees meer...
Zondag 4 december 2022 - In een naheffingsaanslag loonheffingen stelt de Belastingdienst naast het te betalen bedrag van de belasting of premies veelal ook andere zaken vast, zoals belastingrente en boete.
Als u bezwaar maakt tegen het bedrag van de belasting of premies, doet u dat meestal ook tegen de overige elementen van de aanslag. Vanaf 2023 geldt dat u niet meer afzonderlijk bezwaar hoeft te maken tegen al die elementen: een bezwaar tegen één element wordt opgevat als een bezwaar tegen alle elementen. Dit geldt ook als u eventueel beroep tegen de uitspraak op uw bezwaar wilt instellen.
Zondag 4 december 2022 -
In een naheffingsaanslag loonheffingen stelt de Belastingdienst naast het te betalen bedrag van de belasting of premies veelal ook andere zaken vast, zoals belastingrente en boete.
Lees meer...
Donderdag 1 december 2022 - De overdrachtsbelasting voor bedrijfs- en beleggingspanden stijgt per 1 januari 2023 van 8 naar 10,4%. Het moment waarop je de akte van levering bij de notaris tekent, bepaalt welk percentage u betaalt.
Sluit u de koopovereenkomst in 2022, maar tekent u de notariële leveringsakte in 2023, dan betaalt u 10,4% overdrachtsbelasting. Tekent u de notariële leveringsakte nog in 2022 dan geldt het percentage van 8. Het tarief van 10,4% geldt ook voor onder meer tweede woningen, grond bestemd voor woningbouw en percelen onbebouwde grond.
Donderdag 1 december 2022 -
De overdrachtsbelasting voor bedrijfs- en beleggingspanden stijgt per 1 januari 2023 van 8 naar 10,4%. Het moment waarop je de akte van levering bij de notaris tekent, bepaalt welk percentage...
Lees meer...
Zondag 27 november 2022 - Uw klant kan de cafetariaregeling ook gebruiken voor een fiets. Hij kan zijn werknemers dan onder gunstige voorwaarden faciliteiten voor de fiets bieden: krijgt de werknemer van uw klant een renteloze lening voor de aanschaf van een fiets, dan is het voordeel van deze renteloze lening geen loon voor de werknemer (nihilwaardering).
aanschaf van een fiets Een werknemer koopt een elektrische fiets van 1.500. Uw klant zet 1.500 van het brutoloon van de werknemer om in een vergoeding voor de aanschaf van de fiets. Deze aanschafkosten wijst u aan als eindheffingsloon. Als de vrije ruimte niet wordt overschreden, betaalt uw klant daarover geen belasting. Bij een belastingtarief van 37,35% heeft de werknemer een belastingvoordeel van 560.
combinatie van aanschaf en gebruik Uw klant verstrekt de werknemer een renteloze lening van 1.500 om een fiets te kopen. De werknemer krijgt van hem bovendien een vergoeding van 0,15 per kilometer voor woon-werkverkeer. De woonwerkafstand van de werknemer is 4 kilometer. Per werkdag krijgt hij dus een vergoeding van 1,20. De werknemer zet deze vergoeding in voor aflossing van de lening. Als de werknemer 20 dagen per maand werkt, krijgt hij maandelijks een vergoeding van 24. De werknemer heeft de lening van 1.500 dan na ongeveer 5 jaar terugbetaald. De aanschaf van de fiets gaat niet ten koste van de vrije ruimte omdat er sprake is van een lening aan de werknemer die hij moet terugbetalen. De terugbetaling van de lening gaat eveneens niet ten koste van de vrije ruimte omdat de werknemer de lening aflost met een gerichte vrijstelling (de kilometervergoeding). Voor het rentevoordeel geldt een nihilwaardering.
Zondag 27 november 2022 -
Uw klant kan de cafetariaregeling ook gebruiken voor een fiets. Hij kan zijn werknemers dan onder gunstige voorwaarden faciliteiten voor de fiets bieden: krijgt de werknemer van uw klant een...
Lees meer...
Dinsdag 15 november 2022 - Voor de levering en installatie van zonnepanelen op of bij een woning geldt op dit moment een btw-tarief van 21%. De Tweede Kamer heeft een wetsvoorstel aangenomen om dit btw-tarief per 1 januari 2023 te verlagen naar 0%.
Als dit voorstel ook door de Eerste Kamer wordt aangenomen, dan betaalt u vanaf 1 januari 2023 geen btw meer over de levering en installatie van zonnepanelen op of bij uw woning.
Dinsdag 15 november 2022 -
Voor de levering en installatie van zonnepanelen op of bij een woning geldt op dit moment een btw-tarief van 21%. De Tweede Kamer heeft een wetsvoorstel aangenomen om dit btw-tarief...
Lees meer...
Zondag 13 november 2022 - De huidige afbouw van de hypotheekrenteaftrek leidt tot een maximering van de aftrek op het basistarief van 36,93 procent in 2023. (2022: 40 procent).
Hierna wordt de hypotheekrenteaftrek niet verder afgebouwd. De tariefsaanpassing geldt niet alleen voor de hypotheekrente. Maar ook voor alle andere aftrekbare kosten voor uw eigen woning.
Zondag 13 november 2022 -
De huidige afbouw van de hypotheekrenteaftrek leidt tot een maximering van de aftrek op het basistarief van 36,93 procent in 2023. (2022: 40 procent).
Lees meer...
Arie Leeuwestein is de drijvende kracht achter Administratiekantoor De Grienden en heeft meer dan 15 jaar ervaring als allround administrateur in de ruimste zin van het woord. Na een loopbaan bij het Ministerie van Financiën in de functie van Assistent Douane-beambte en -accountant bij de Rijksaccountantsdienst is de overstap gemaakt naar het bedrijfsleven. Als financieel en administratief manager is hij werkzaam geweest bij een internationaal opererende handelmaatschappij en een staalconstructiebedrijf.
Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste fiscale nieuws.
Postbus 9507
3007 AM Rotterdam
Hordijk 137
3079 DE Rotterdam
010 - 84 84 491
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.