Projectadministratie en kasbeheer

Hulp nodig met projectadministratie en kasbeheer? De Grienden helpt

Het inrichten en bijhouden van projectadministratie en het op de juiste manier beheren van een zakelijke kas, kan best lastig zijn. Vooral als u niet veel verstand heeft van het op de juiste manier oppakken van de projectadministratie en het kasbeheer, is het lastig om deze taken naar behoren uit te voeren. Wilt u dat de diverse taken met betrekking tot projectadministratie en het kasbeheer van uw bedrijf op de juiste manier worden uitgevoerd, maar heeft u zelf niet voldoende kennis of tijd om dit te doen? Dan helpt administratiekantoor De Grienden u graag door de taken voor u uit handen te nemen. 

Projectadministratie door De Grienden
Administratiekantoor De Grienden is al vele jaren gespecialiseerd in het uitvoeren van alle taken die met de projectadministratie van bedrijven te maken hebben. Of u nu een groot bedrijf heeft of een klein bedrijf runt en of u uw administratie nu geheel of gedeeltelijk uit handen wil geven: wij helpen u graag. Door uw projectadministratie helemaal of gedeeltelijk voor u uit handen te nemen, nemen wij uw zorgen uit handen en heeft u meer tijd over voor de core-business van uw bedrijf. 

Kasbeheer door De Grienden
Het op de juiste manier beheren van een zakelijke kas is niet eenvoudig, maar wel erg belangrijk. Heeft u niet voldoende kennis, vaardigheden of tijd om de kas van uw bedrijf te beheren? Laat dit dan over aan een professional. Door administratiekantoor De Grienden verantwoordelijk te maken voor het beheer van de zakelijke kas van uw bedrijf, weet u zeker dat het kasbeheer op de juiste manier gedaan wordt. Daarnaast houdt u meer tijd over voor andere taken binnen het bedrijf. U richt zich op de dagelijkse gang van zaken van uw onderneming en de groei van uw bedrijf en wij zorgen voor de ondersteuning op het gebied van kasbeheer. Overigens kunnen de professionals van administratiekantoor De Grienden u niet alleen helpen met het kasbeheer en de projectadministratie van uw onderneming, maar kunt u ook bij het administratiekantoor terecht om uw volledige administratie uit handen te geven.

Fiscaal Nieuws

Belastingdienst verstuurt aangiftebrief loonheffingen 2018

Belastingdienst verstuurt aangiftebrief loonheffingen 2018 - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Woensdag 15 november 2017 - De Belastingdienst verstuurt binnenkort de aangiftebrief loonheffingen 2018 naar werkgevers. De verwachte bezorgdatum is 14 november 2017.   

De brief bevat de volgende gegevens:het aangiftetijdvak waarmee de werkgever bij ons staat geregistreerdper aangiftetijdvak de uiterste aangifte- en uiterste betaaldatumper aangiftetijdvak het betalingskenmerkDeze gegevens zijn van belang voor het juist en tijdig doen van de loonaangiften en de daarbij behorende betalingen. We wijzen u op het belang van de aangiftebrief en adviseren u om deze bij uw administratie  te bewaren.

Belastingdienst verstuurt aangiftebrief loonheffingen 2018

Woensdag 15 november 2017 - De Belastingdienst verstuurt binnenkort de aangiftebrief loonheffingen 2018 naar werkgevers. De verwachte bezorgdatum is 14 november 2017.   

 

Kleine pensioenen vanaf 2018 bundelen

Kleine pensioenen vanaf 2018 bundelen - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Zondag 12 november 2017 - Pensioenfondsen en verzekeraars kunnen binnenkort kleine pensioenen bij elkaar optellen in plaats van deze uit te keren. Zo bouwen mensen, vooral tijdelijke krachten, meer op. En houdt het geld zijn pensioenbestemming. De Tweede Kamer zal het wetsvoorstel waarin dit wordt geregeld, deze week aannemen. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels per 1 januari 2018 van kracht gaan.

Verschillende banen betekent vaak verschillende pensioenen bij meerdere pensioenfondsen of verzekeraars. Steeds vaker zijn dat ook kleine pensioenen, waarbij de pensioenuitvoerder besluit tot het uitbetalen daarvan vanwege de hoge administratiekosten. Dit is niet in het belang van de werknemer. Daarom is besloten, samen met de pensioenuitvoerders en de sociale partners om dit anders te gaan organiseren.De staatssecretaris van SZW: ‘Dit zet echt zoden aan de dijk voor werknemers die vaak van baan veranderen. Al hun kleine en versnipperde pensioentjes kunnen nu worden samengevoegd tot één beter pensioen. Dat is van grote waarde.'Op dit moment gaat het om ongeveer 4.5 miljoen kleine pensioenpotjes. Dat zijn bedragen onder de 466 euro (per jaar). Met name mensen met parttime banen en mensen die vaak van baan wisselen bouwen veel verschillende pensioenpotjes op.(Wetsvoorstel 34.765)

Kleine pensioenen vanaf 2018 bundelen

Zondag 12 november 2017 - Pensioenfondsen en verzekeraars kunnen binnenkort kleine pensioenen bij elkaar optellen in plaats van deze uit te keren. Zo bouwen mensen, vooral tijdelijke krachten, meer op. En houdt het geld zijn pensioenbestemming. De Tweede Kamer zal het wetsvoorstel waarin dit wordt geregeld, deze week aannemen. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels per 1 januari 2018 van kracht gaan.

 

Vanaf 1 januari 2018 ook minimumloon bij overeenkomst tegen beloning

Vanaf 1 januari 2018 ook minimumloon bij overeenkomst tegen beloning - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Woensdag 8 november 2017 - Voor mensen die geen arbeidsovereenkomst hebben maar werken op basis van een overeenkomst tegen beloning geldt vanaf 2018 ook het minimumloon.  

Deze overeenkomst kan zowel een overeenkomst van opdracht zijn als een andere overeenkomst tegen beloning, zoals een aanneemovereenkomst.

Vanaf 1 januari 2018 ook minimumloon bij overeenkomst tegen beloning

Woensdag 8 november 2017 - Voor mensen die geen arbeidsovereenkomst hebben maar werken op basis van een overeenkomst tegen beloning geldt vanaf 2018 ook het minimumloon.  

 

Blog

De resultatenrekening en liquiditeitsbegroting: een introductie

Wie een eigen bedrijf runt, komt in aanraking met diverse bedrijfseconomische begrippen die te maken hebben met het op de juiste manier runnen van een onderneming. Twee belangrijke begrippen waar u als ondernemer mee te maken krijgt, zijn de begrippen resultatenrekening en liquiditeitsbegroting. Weet u niet wat deze begrippen precies inhouden? Lees dan meer over de betekenis van deze begrippen op deze pagina. 
Lees meer...

Een goede administratie? Huur een boekhouder voor particulieren in

Veel mensen denken dat boekhouders alleen door ondernemers geraadpleegd kunnen worden voor het inrichten, bijhouden en controleren van deboekhouding, maar dit is helemaal niet het geval. Ook als u geen eigen bedrijf heeft en enkel een particuliere boekhouding bij moet houden, kunt u namelijk gebruik maken van de expertise van een boekhouder. In dit geval wordt er niet gesproken over een boekhouder voor zakelijke administraties, maar een boekhouder voor particulieren. Meer over het inhuren van een boekhouder als particulier, leest u op deze pagina. 
Lees meer...

Horizontaal toezicht mkb: polderen met de belastingdienst

De essentie van horizontaal toezicht is dat er vooraf overleg plaatsvindt met de belastingdienst over zaken die niet in detail zijn geregeld in de wet of de jurisprudentie. Dit geldt niet alleen voor kwesties op het gebied van internationale activiteiten of voor zeer grote bedrijven. Ook in het mkb zijn er altijd vraagpunten hoe op bepaalde gebieden om moet worden gegaan met de fiscale regelgeving. Voorbeelden hiervan zijn: de berekening van omzetbelasting bij 'gemengde' leveringen, de afschrijving op vaste bedrijfsmiddelen of de fiscaal toegestane kostenvergoedingen aan werknemers.

Lees meer...