Projectadministratie en kasbeheer

Hulp nodig met projectadministratie en kasbeheer? De Grienden helpt

Het inrichten en bijhouden van projectadministratie en het op de juiste manier beheren van een zakelijke kas, kan best lastig zijn. Vooral als u niet veel verstand heeft van het op de juiste manier oppakken van de projectadministratie en het kasbeheer, is het lastig om deze taken naar behoren uit te voeren. Wilt u dat de diverse taken met betrekking tot projectadministratie en het kasbeheer van uw bedrijf op de juiste manier worden uitgevoerd, maar heeft u zelf niet voldoende kennis of tijd om dit te doen? Dan helpt administratiekantoor De Grienden u graag door de taken voor u uit handen te nemen. 

Projectadministratie door De Grienden
Administratiekantoor De Grienden is al vele jaren gespecialiseerd in het uitvoeren van alle taken die met de projectadministratie van bedrijven te maken hebben. Of u nu een groot bedrijf heeft of een klein bedrijf runt en of u uw administratie nu geheel of gedeeltelijk uit handen wil geven: wij helpen u graag. Door uw projectadministratie helemaal of gedeeltelijk voor u uit handen te nemen, nemen wij uw zorgen uit handen en heeft u meer tijd over voor de core-business van uw bedrijf. 

Kasbeheer door De Grienden
Het op de juiste manier beheren van een zakelijke kas is niet eenvoudig, maar wel erg belangrijk. Heeft u niet voldoende kennis, vaardigheden of tijd om de kas van uw bedrijf te beheren? Laat dit dan over aan een professional. Door administratiekantoor De Grienden verantwoordelijk te maken voor het beheer van de zakelijke kas van uw bedrijf, weet u zeker dat het kasbeheer op de juiste manier gedaan wordt. Daarnaast houdt u meer tijd over voor andere taken binnen het bedrijf. U richt zich op de dagelijkse gang van zaken van uw onderneming en de groei van uw bedrijf en wij zorgen voor de ondersteuning op het gebied van kasbeheer. Overigens kunnen de professionals van administratiekantoor De Grienden u niet alleen helpen met het kasbeheer en de projectadministratie van uw onderneming, maar kunt u ook bij het administratiekantoor terecht om uw volledige administratie uit handen te geven.

Fiscaal Nieuws

Giftenaftrek 2018

Giftenaftrek 2018 - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Dinsdag 9 januari 2018 - Voor giften die niet in de vorm van periodieke uitkeringen zijn gedaan (de zogenaamde andere giften) geldt in 2018 een drempel van € 60 of, als dat meer is, 1% van het verzamelinkomen (vóór toepassing van de persoonsgebonden aftrek). Tevens geldt voor deze andere giften een maximum van 10% van dat inkomen. Bij fiscale partners geldt dat zij hun andere giften en hun verzamelinkomens moeten samenvoegen.

Giften die de vorm hebben van het afzien van een vergoeding van kosten voor vervoer per auto, anders dan per taxi, worden in aanmerking genomen voor € 0,19 (€ 0,19) per kilometer.Het afzien van een kostenvergoeding, bijvoorbeeld door een vrijwilliger, kan onder voorwaarden worden aangemerkt als aftrekbare gift.Een gift aan een ANBI die is aangemerkt als culturele instelling kan in aanmerking worden genomen voor 1,25 keer het bedrag van de gedane gift. Deze vermenigvuldigingsfactor wordt toegepast over maximaal € 5.000 van de aan culturele instellingen gedane giften.

Giftenaftrek 2018

Dinsdag 9 januari 2018 - Voor giften die niet in de vorm van periodieke uitkeringen zijn gedaan (de zogenaamde andere giften) geldt in 2018 een drempel van € 60 of, als dat meer is, 1% van het verzamelinkomen (vóór toepassing van de persoonsgebonden aftrek). Tevens geldt voor deze andere giften een maximum van 10% van dat inkomen. Bij fiscale partners geldt dat zij hun andere giften en hun verzamelinkomens moeten samenvoegen.

 

Tariefsaanpassing aftrek kosten eigen woning

Tariefsaanpassing aftrek kosten eigen woning - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Donderdag 28 december 2017 - In 2018 wordt het tarief waartegen de aftrekbare kosten met betrekking tot een eigen woning in de vierde belastingschijf kunnen worden afgetrokken met 2,45%-punt (2%-punt ) verlaagd ten opzichte van het tarief van de vierde schijf. 

In 2018 bedraagt het tarief voor de aftrekbare kosten met betrekking tot een eigen woning daarom 49,5% (50%) voor zover de aftrek plaats zou vinden tegen het tarief van de vierde schijf.

Tariefsaanpassing aftrek kosten eigen woning

Donderdag 28 december 2017 - In 2018 wordt het tarief waartegen de aftrekbare kosten met betrekking tot een eigen woning in de vierde belastingschijf kunnen worden afgetrokken met 2,45%-punt (2%-punt ) verlaagd ten opzichte van het tarief van de vierde schijf. 

 

Heffingvrij vermogen en Box 3

Heffingvrij vermogen en Box 3 - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Dinsdag 26 december 2017 - Spaarders en beleggers gaan in 2018 minder belasting betalen. Allereerst wordt met ingang van volgend jaar het heffingvrije vermogen in box 3 verhoogd van 25.000 euro naar 30.000 euro. Voor fiscale partners geldt een gezamenlijk heffingvrij vermogen van 60.000 euro, dit was 50.000 euro.  

Ook wordt meer rekening gehouden met de huidige lage spaarrente. De heffing in box 3 zal met ingang van komend jaar dichter aansluiten bij de gemiddelde werkelijke rendement. Voor het komende belastingjaar 2018 wordt daarbij uitgegaan van de gemiddelde spaarrente van juli 2016 t/m juni 2017.

Heffingvrij vermogen en Box 3

Dinsdag 26 december 2017 - Spaarders en beleggers gaan in 2018 minder belasting betalen. Allereerst wordt met ingang van volgend jaar het heffingvrije vermogen in box 3 verhoogd van 25.000 euro naar 30.000 euro. Voor fiscale partners geldt een gezamenlijk heffingvrij vermogen van 60.000 euro, dit was 50.000 euro.  

 

Blog

De resultatenrekening en liquiditeitsbegroting: een introductie

Wie een eigen bedrijf runt, komt in aanraking met diverse bedrijfseconomische begrippen die te maken hebben met het op de juiste manier runnen van een onderneming. Twee belangrijke begrippen waar u als ondernemer mee te maken krijgt, zijn de begrippen resultatenrekening en liquiditeitsbegroting. Weet u niet wat deze begrippen precies inhouden? Lees dan meer over de betekenis van deze begrippen op deze pagina. 
Lees meer...

Een goede administratie? Huur een boekhouder voor particulieren in

Veel mensen denken dat boekhouders alleen door ondernemers geraadpleegd kunnen worden voor het inrichten, bijhouden en controleren van deboekhouding, maar dit is helemaal niet het geval. Ook als u geen eigen bedrijf heeft en enkel een particuliere boekhouding bij moet houden, kunt u namelijk gebruik maken van de expertise van een boekhouder. In dit geval wordt er niet gesproken over een boekhouder voor zakelijke administraties, maar een boekhouder voor particulieren. Meer over het inhuren van een boekhouder als particulier, leest u op deze pagina. 
Lees meer...

Horizontaal toezicht mkb: polderen met de belastingdienst

De essentie van horizontaal toezicht is dat er vooraf overleg plaatsvindt met de belastingdienst over zaken die niet in detail zijn geregeld in de wet of de jurisprudentie. Dit geldt niet alleen voor kwesties op het gebied van internationale activiteiten of voor zeer grote bedrijven. Ook in het mkb zijn er altijd vraagpunten hoe op bepaalde gebieden om moet worden gegaan met de fiscale regelgeving. Voorbeelden hiervan zijn: de berekening van omzetbelasting bij 'gemengde' leveringen, de afschrijving op vaste bedrijfsmiddelen of de fiscaal toegestane kostenvergoedingen aan werknemers.

Lees meer...