Nieuws

Privacyverklaring

Administratiekantoor De Grienden gevestigd aan Hordijk 137, 3079 DE Rotterdam, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Persoonsgegevens die wij verwerken

Administratiekantoor De Grienden verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.

Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor- en achternaam
  • Bedrijfsnaam
  • Bedrijfsadres
  • Bedrijfsvorm
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • IP-adres
  • Gegevens over uw activiteiten op onze website
  • Gegevens over uw surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk)
  • Internetbrowser en apparaat type

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via , dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Administratiekantoor De Grienden verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Verzenden van onze nieuwsbrief
  • U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • Administratiekantoor De Grienden analyseert uw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren.

Geautomatiseerde besluitvorming

Administratiekantoor De Grienden neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Administratiekantoor De Grienden) tussen zit.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

Administratiekantoor De Grienden bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld.

Delen van persoonsgegevens met derden

Administratiekantoor De Grienden verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Administratiekantoor De Grienden gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Administratiekantoor De Grienden gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren.

Bij uw eerste bezoek aan onze website hebben wij u al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan.

U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Administratiekantoor De Grienden en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar .

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

Administratiekantoor De Grienden wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons 

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Administratiekantoor De Grienden neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via

 

Projectadministratie en kasbeheer

Hulp nodig met projectadministratie en kasbeheer? De Grienden helpt

Het inrichten en bijhouden van projectadministratie en het op de juiste manier beheren van een zakelijke kas, kan best lastig zijn. Vooral als u niet veel verstand heeft van het op de juiste manier oppakken van de projectadministratie en het kasbeheer, is het lastig om deze taken naar behoren uit te voeren. Wilt u dat de diverse taken met betrekking tot projectadministratie en het kasbeheer van uw bedrijf op de juiste manier worden uitgevoerd, maar heeft u zelf niet voldoende kennis of tijd om dit te doen? Dan helpt administratiekantoor De Grienden u graag door de taken voor u uit handen te nemen. 

Lees meer

Ondernemersplan laten schrijven

Ondernemersplan maken? Kies voor ondernemers laten schrijven

Wie een eigen bedrijf start, moet een ondernemersplan maken. Een ondernemersplan wordt ook wel een ondernemingsplan of een businessplan genoemd en betreft een samenvatting van alle facetten van de te starten onderneming en hoe deze facetten eruit komen te zien. Het is in feite een gedetailleerd rapport waar precies in staat hoe de startende ondernemer zijn of haar onderneming op wil zetten en hoe de onderneming er precies uit moet komen te zien. 

Lees meer

Ondernemingsplannenfabriek

ondernemingsplannenfabriek

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een ondernemersplan? Wanneer u bij onze partner de Ondernemingsplannenfabriek aangeeft dat u via Administratiekantoor De Grienden contact opneemt, kunt u profiteren van een korting op de geleverde diensten.

Bekijk de website

Juridisch

Fiscaal Nieuws

Tweede Kamer wil af van adressen in online bestand KvK

Tweede Kamer wil af van adressen in online bestand KvK - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Dinsdag 13 november 2018 - De woonadressen van zzp'ers worden uit het online adressenbestand van de Kamer van Koophandel geschrapt. Een motie daarover is aangenomen door de Tweede Kamer. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) reageert positief.  

Afgelopen donderdag besloot de Kamer van Koophandel zelf al telefoonnummers uit het online adressenbestand te schrappen, na klachten van ondernemers. Op dezelfde dag dienden Kamerleden Martin Wörsdörfer (VVD) en Mustafa Amhaouch (CDA) een motie in om ook de adressen in het openbare handelsregister te verbergen. Vaak zijn de woonadressen ook de vestigingsadressen van ondernemers.

Staatssecretaris Keijzer vindt de motie in lijn met haar aanpak om ongewenste en ongevraagde marketing tegen te gaan. "Eerder kondigde ik al aan dat ik voor ondernemers zonder rechtspersoonlijkheid wil regelen dat zij alleen nog telefonisch benaderd mogen worden als zij daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Het afschermen van het woonadres is een goede aanvulling op mijn beleid."

Kosten hogerOok de KvK is positief. Woordvoerder Hester Schoppert verwijst naar het onderzoek dat onder 1700 ondernemers is gedaan. "Bijna de helft van de ondernemers in Nederland is er voorstander van om deze maatregel door te voeren. Deze aangenomen motie is een goede stap. Het is nu aan het ministerie van Economische Zaken en Klimaat om te bepalen vanaf wanneer deze maatregel in zal gaan."

Het schrappen van telefoonnummers en adressen uit het online adressenbestand wil niet zeggen dat die helemaal niet meer te vinden zijn. Wel worden de kosten ervan hoger.

Dat de motie is aangenomen wil nog niet zeggen dat de adressen ook daadwerkelijk worden afgeschermd. Kamermoties zijn namelijk niet-bindend.

Tweede Kamer wil af van adressen in online bestand KvK

Dinsdag 13 november 2018 - De woonadressen van zzp'ers worden uit het online adressenbestand van de Kamer van Koophandel geschrapt. Een motie daarover is aangenomen door de Tweede Kamer. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) reageert positief.  

 

 - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Vrijdag 9 november 2018 - Pleegouders houden voor de vergoedingen die ze ontvangen voor het bieden van pleegzorg een belastingvrijstelling. Ze hoeven nu en in de toekomst de vergoedingen niet op te geven bij hun aangifte inkomstenbelasting. Dit voorstel heeft staatsecretaris Snel  naar de Tweede Kamer gestuurd.

Voor pleegouders geldt sinds 1 januari 2013 een wettelijke belastingvrijstelling van de pleegvergoedingen, ongeacht het aantal pleegkinderen dat ze opvangen. Voorheen gold de vrijstelling alleen bij opvang van drie of minder pleegkinderen. Bij de invoering is wel aangegeven dat na 5 jaar een evaluatie zou volgen. Die is inmiddels afgerond.

Uit de evaluatie van de wettelijke vrijstelling blijkt dat de maatregel geen ongewenste effecten heeft gehad. Een positief effect van de vrijstelling is dat daarmee administratieve lasten voor pleegouders zijn voorkomen.

Daarom stelt het kabinet voor de vrijstelling van pleegvergoedingen structureel te maken per 1 januari 2019.

Vrijdag 9 november 2018 - Pleegouders houden voor de vergoedingen die ze ontvangen voor het bieden van pleegzorg een belastingvrijstelling. Ze hoeven nu en in de toekomst de vergoedingen niet op te geven bij hun aangifte inkomstenbelasting. Dit voorstel heeft staatsecretaris Snel  naar de Tweede Kamer gestuurd.

 

Pleegouders houden belastingvrijstelling van hun vergoedingen

Pleegouders houden belastingvrijstelling van hun vergoedingen - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Vrijdag 9 november 2018 - Pleegouders houden voor de vergoedingen die ze ontvangen voor het bieden van pleegzorg een belastingvrijstelling. Ze hoeven nu en in de toekomst de vergoedingen niet op te geven bij hun aangifte inkomstenbelasting. Dit voorstel heeft staatsecretaris Snel naar de Tweede Kamer gestuurd.

Voor pleegouders geldt sinds 1 januari 2013 een wettelijke belastingvrijstelling van de pleegvergoedingen, ongeacht het aantal pleegkinderen dat ze opvangen. Voorheen gold de vrijstelling alleen bij opvang van drie of minder pleegkinderen. Bij de invoering is wel aangegeven dat na 5 jaar een evaluatie zou volgen. Die is inmiddels afgerond.

Uit de evaluatie van de wettelijke vrijstelling blijkt dat de maatregel geen ongewenste effecten heeft gehad. Een positief effect van de vrijstelling is dat daarmee administratieve lasten voor pleegouders zijn voorkomen.

Daarom stelt het kabinet voor de vrijstelling van pleegvergoedingen structureel te maken per 1 januari 2019.

Pleegouders houden belastingvrijstelling van hun vergoedingen

Vrijdag 9 november 2018 - Pleegouders houden voor de vergoedingen die ze ontvangen voor het bieden van pleegzorg een belastingvrijstelling. Ze hoeven nu en in de toekomst de vergoedingen niet op te geven bij hun aangifte inkomstenbelasting. Dit voorstel heeft staatsecretaris Snel naar de Tweede Kamer gestuurd.

 

Blog

De resultatenrekening en liquiditeitsbegroting: een introductie

Wie een eigen bedrijf runt, komt in aanraking met diverse bedrijfseconomische begrippen die te maken hebben met het op de juiste manier runnen van een onderneming. Twee belangrijke begrippen waar u als ondernemer mee te maken krijgt, zijn de begrippen resultatenrekening en liquiditeitsbegroting. Weet u niet wat deze begrippen precies inhouden? Lees dan meer over de betekenis van deze begrippen op deze pagina. 
Lees meer...

Een goede administratie? Huur een boekhouder voor particulieren in

Veel mensen denken dat boekhouders alleen door ondernemers geraadpleegd kunnen worden voor het inrichten, bijhouden en controleren van deboekhouding, maar dit is helemaal niet het geval. Ook als u geen eigen bedrijf heeft en enkel een particuliere boekhouding bij moet houden, kunt u namelijk gebruik maken van de expertise van een boekhouder. In dit geval wordt er niet gesproken over een boekhouder voor zakelijke administraties, maar een boekhouder voor particulieren. Meer over het inhuren van een boekhouder als particulier, leest u op deze pagina. 
Lees meer...

Horizontaal toezicht mkb: polderen met de belastingdienst

De essentie van horizontaal toezicht is dat er vooraf overleg plaatsvindt met de belastingdienst over zaken die niet in detail zijn geregeld in de wet of de jurisprudentie. Dit geldt niet alleen voor kwesties op het gebied van internationale activiteiten of voor zeer grote bedrijven. Ook in het mkb zijn er altijd vraagpunten hoe op bepaalde gebieden om moet worden gegaan met de fiscale regelgeving. Voorbeelden hiervan zijn: de berekening van omzetbelasting bij 'gemengde' leveringen, de afschrijving op vaste bedrijfsmiddelen of de fiscaal toegestane kostenvergoedingen aan werknemers.

Lees meer...