Nieuws

Privacyverklaring

Administratiekantoor De Grienden gevestigd aan Hordijk 137, 3079 DE Rotterdam, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Persoonsgegevens die wij verwerken

Administratiekantoor De Grienden verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.

Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor- en achternaam
  • Bedrijfsnaam
  • Bedrijfsadres
  • Bedrijfsvorm
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • IP-adres
  • Gegevens over uw activiteiten op onze website
  • Gegevens over uw surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk)
  • Internetbrowser en apparaat type

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via , dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Administratiekantoor De Grienden verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Verzenden van onze nieuwsbrief
  • U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • Administratiekantoor De Grienden analyseert uw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren.

Geautomatiseerde besluitvorming

Administratiekantoor De Grienden neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Administratiekantoor De Grienden) tussen zit.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

Administratiekantoor De Grienden bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld.

Delen van persoonsgegevens met derden

Administratiekantoor De Grienden verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Administratiekantoor De Grienden gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Administratiekantoor De Grienden gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren.

Bij uw eerste bezoek aan onze website hebben wij u al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan.

U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Administratiekantoor De Grienden en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar .

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

Administratiekantoor De Grienden wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons 

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Administratiekantoor De Grienden neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via

 

Projectadministratie en kasbeheer

Hulp nodig met projectadministratie en kasbeheer? De Grienden helpt

Het inrichten en bijhouden van projectadministratie en het op de juiste manier beheren van een zakelijke kas, kan best lastig zijn. Vooral als u niet veel verstand heeft van het op de juiste manier oppakken van de projectadministratie en het kasbeheer, is het lastig om deze taken naar behoren uit te voeren. Wilt u dat de diverse taken met betrekking tot projectadministratie en het kasbeheer van uw bedrijf op de juiste manier worden uitgevoerd, maar heeft u zelf niet voldoende kennis of tijd om dit te doen? Dan helpt administratiekantoor De Grienden u graag door de taken voor u uit handen te nemen. 

Lees meer

Ondernemersplan laten schrijven

Ondernemersplan maken? Kies voor ondernemers laten schrijven

Wie een eigen bedrijf start, moet een ondernemersplan maken. Een ondernemersplan wordt ook wel een ondernemingsplan of een businessplan genoemd en betreft een samenvatting van alle facetten van de te starten onderneming en hoe deze facetten eruit komen te zien. Het is in feite een gedetailleerd rapport waar precies in staat hoe de startende ondernemer zijn of haar onderneming op wil zetten en hoe de onderneming er precies uit moet komen te zien. 

Lees meer

Ondernemingsplannenfabriek

ondernemingsplannenfabriek

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een ondernemersplan? Wanneer u bij onze partner de Ondernemingsplannenfabriek aangeeft dat u via Administratiekantoor De Grienden contact opneemt, kunt u profiteren van een korting op de geleverde diensten.

Bekijk de website

Juridisch

Fiscaal Nieuws

Toetsing meewerkaftrek of arbeidsbeloning voor meewerkende partner in 2019

Toetsing meewerkaftrek of arbeidsbeloning voor meewerkende partner in 2019 - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Dinsdag 15 januari 2019 - De meewerkaftrek is, afhankelijk van het aantal door uw partner in uw onderneming meegewerkte uren, een bepaald percentage van de winst. De meewerkaftrek kan alleen worden geclaimd als uw partner zonder enige vergoeding meewerkt. 

Hebt u wel gekozen voor een arbeidsbeloning van uw partner, dan komt die nietten laste van de winst uit onderneming als de vergoeding lager is dan € 5.000 op jaarbasis. Bij uw partner is de vergoeding dan niet belast.Bespreek met uw adviseur of het voordelig is om aan uw meewerkende partner een arbeidsbeloning toe te kennen. Wellicht dat de manvrouwfirma ook tot de mogelijkheden behoort. Door verdeling van de winst kunnen aanzienlijke progressievoordelen ontstaan en kan uw partner onder voorwaarden gebruikmaken van de ondernemersfaciliteiten (zelfstandigenaftrek, startersaftrek, 14%-MKB-winstvrijstelling, dotatie aan de oudedagsreserve (FOR), stakingsaftrek enzovoort).

Toetsing meewerkaftrek of arbeidsbeloning voor meewerkende partner in 2019

Dinsdag 15 januari 2019 - De meewerkaftrek is, afhankelijk van het aantal door uw partner in uw onderneming meegewerkte uren, een bepaald percentage van de winst. De meewerkaftrek kan alleen worden geclaimd als uw partner zonder enige vergoeding meewerkt. 

 

Fiscaal voordelig belonen van werknemers in 2019

Fiscaal voordelig belonen van werknemers in 2019 - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Zaterdag 12 januari 2019 - Voorbeelden van 'incentives' aan personeel zijn:- een onbelaste vergoeding voor maaltijden met een meer dan bijkomstig zakelijk karakter (overwerk, koopavonden, uit eten met cliënten, maaltijden tijdens cursussen en zakenreizen);

- een personeelsfeest op de werkplek;- een onbelaste verstrekking of vergoeding van een openbaarvervoerkaart die mede wordt gebruikt voor zakelijke reizen en/of woon-werkverkeer;- een abonnement voor bedrijfsfitness op de werkplek, of buiten de werkplek als dit onderdeel is van het arbeidsomstandighedenbeleid van de werkgever;- een onbelaste vergoeding of verstrekking bij schade aan of verlies van persoonlijke zaken van de werknemer. De schade of het verlies moet zijn ontstaan door een bijzondere gebeurtenis die samenhangt met de dienstbetrekking.Overweegt u uw werknemers dit jaar fiscaal gezien zo gunstig mogelijk te belonen, neem dan contact met uw adviseur. 

Fiscaal voordelig belonen van werknemers in 2019

Zaterdag 12 januari 2019 - Voorbeelden van 'incentives' aan personeel zijn:- een onbelaste vergoeding voor maaltijden met een meer dan bijkomstig zakelijk karakter (overwerk, koopavonden, uit eten met cliënten, maaltijden tijdens cursussen en zakenreizen);

 

Vergoeding kosten aan personeel en tenaamstelling factuur (btw)

Vergoeding kosten aan personeel en tenaamstelling factuur (btw) - Copyright Thinkstock
© Thinkstock

Zondag 6 januari 2019 - Als ondernemer geniet u alleen aftrek van btw als de prestatie aan u is verricht. Het is daarom in principevereist dat het contract voor de desbetreffende aankoop en de bijbehorende factuur op uw naam staan. 

Bij aankopen tot € 100 kan een vereenvoudigde factuur volstaan (hierop hoeven onder meer geen gegevensvan de afnemer te staan). Dit speelt onder andere bij het vergoeden van zakelijke uitgaven die dewerknemer voor zijn werkgever doet. Om het recht op aftrek van btw van de werkgever te behouden,moeten contract en factuur op naam van de ondernemer (de werkgever) zijn gesteld. Dat geldt dus ookvoor benzinebonnen, zij het dat hiervoor is toegestaan dat de ondernemer op andere wijze kan wordengeïdentificeerd (bijvoorbeeld via girale betaling of een tankpasnummer). Als de werknemer de betrokkeninkopen (deels) gebruikt voor privédoeleinden, is in zoverre sprake van loon in natura en kan een btwcorrectie nodig zijn. Neem in dit geval contact op met uw adviseur. Niet alle btw op te vergoeden kosten isaftrekbaar. Zo stelt de Belastingdienst zich op het standpunt dat voor de vaste telefoon bij de werknemerthuis in principe geen btw-aftrek mogelijk is.

Vergoeding kosten aan personeel en tenaamstelling factuur (btw)

Zondag 6 januari 2019 - Als ondernemer geniet u alleen aftrek van btw als de prestatie aan u is verricht. Het is daarom in principevereist dat het contract voor de desbetreffende aankoop en de bijbehorende factuur op uw naam staan. 

 

Blog

De resultatenrekening en liquiditeitsbegroting: een introductie

Wie een eigen bedrijf runt, komt in aanraking met diverse bedrijfseconomische begrippen die te maken hebben met het op de juiste manier runnen van een onderneming. Twee belangrijke begrippen waar u als ondernemer mee te maken krijgt, zijn de begrippen resultatenrekening en liquiditeitsbegroting. Weet u niet wat deze begrippen precies inhouden? Lees dan meer over de betekenis van deze begrippen op deze pagina. 
Lees meer...

Een goede administratie? Huur een boekhouder voor particulieren in

Veel mensen denken dat boekhouders alleen door ondernemers geraadpleegd kunnen worden voor het inrichten, bijhouden en controleren van deboekhouding, maar dit is helemaal niet het geval. Ook als u geen eigen bedrijf heeft en enkel een particuliere boekhouding bij moet houden, kunt u namelijk gebruik maken van de expertise van een boekhouder. In dit geval wordt er niet gesproken over een boekhouder voor zakelijke administraties, maar een boekhouder voor particulieren. Meer over het inhuren van een boekhouder als particulier, leest u op deze pagina. 
Lees meer...

Horizontaal toezicht mkb: polderen met de belastingdienst

De essentie van horizontaal toezicht is dat er vooraf overleg plaatsvindt met de belastingdienst over zaken die niet in detail zijn geregeld in de wet of de jurisprudentie. Dit geldt niet alleen voor kwesties op het gebied van internationale activiteiten of voor zeer grote bedrijven. Ook in het mkb zijn er altijd vraagpunten hoe op bepaalde gebieden om moet worden gegaan met de fiscale regelgeving. Voorbeelden hiervan zijn: de berekening van omzetbelasting bij 'gemengde' leveringen, de afschrijving op vaste bedrijfsmiddelen of de fiscaal toegestane kostenvergoedingen aan werknemers.

Lees meer...